"MEMBUDAYAKAN PERPADUAN , MERAIKAN KEPELBAGAIAN "







Ahad, 7 Mac 2010

KEM CINTAI SUNGAI KITA












Kawasan Rukun Tetangga Taman Desa Aman bersama Jabatan Pengairan dan Saliran Negeri Kedah serta Kelab River Ranger SMK Teloi Kanan telah berjaya menganjurkan Kem Cintai Sungai Kita. Program yang berlangsung pada 4 hingga 6 Mac 2010 telah disertai seramai 120 peserta teridiri dari kalangan pelajar yang berumur bawah 12 tahun.


Objektif utama program ini adalah untuk mempertingkatkan lagi pengetahuan tentang sungai dan alam sekitar, memberi pendedahan kepada peserta tentang pemantauan kualiti air, memupuk rasa tanggungjawab untuk menjaga alam sekitar terutamanya sungai.



Majlis perasmian kem ini telah disempurnakan oleh Encik Abd Rahman bin Mahmud, Penyelaras DUN Merbau Pulas. Turut Hadir Penghulu Mukim Sungai Karangan. Menurut penyelaras program , Encik Mohamad Fauzi Baharom yang juga Timbalan Pengerusi KRT Taman Desa Aman, program ini akan diteruskan dan dijadikan sebagai acara tahunan sempena cuti sekolah.



Sementara itu,satu pertandingan memancing ikan dikalangan para waris dan ibu bapa juga diadakan dikawasan tersebut. Pada hari terakhirnya program pertandingan mewarna melibatkan kanak-kanak tabika sebagai acara penutup kem tersebut.









Tiada ulasan:

Catat Ulasan