"MEMBUDAYAKAN PERPADUAN , MERAIKAN KEPELBAGAIAN "







Ahad, 14 Februari 2010

ERATKAN PERPADUAN NASIONAL



KUALA LUMPUR 14 Feb. - Datuk Seri Najib Tun Razak mengajak semua rakyat menjadikan semangat tahun harimau sempena Tahun Baru Cina tahun ini sebagai pemangkin mengeratkan lagi perpaduan nasional melalui semangat 1Malaysia.

Perdana Menteri berkata, selain itu beliau juga mahu mengambil semangat tahun harimau tersebut sebagai asas kepada usaha untuk meneruskan lagi agenda memajukan negara.
Beliau berkata, tahun harimau mengikut kalendar masyarakat Cina dianggap istimewa kerana haiwan itu adalah simbol kepada ciri-ciri seperti keberanian serta kesungguhan yang antara lain merupakan cerminan imej Malaysia.

"Dengan simbol keberanian, kesungguhan yang ada pada harimau kita boleh anggap ia juga sebagai cerminan pada imej Malaysia.
"Oleh itu semangat '1Malaysian Tiger' ini akan menjadi asas untuk kita meneruskan usaha memupuk perpaduan nasional dan untuk terus memajukan negara Malaysia,'' katanya.


Semua Warga kerja JPNIN Kulim / Bandar Baharu mengambil kesempatan ini mengucapkan Selamat Tahun Baru Cina kepada seluruh masyarakat cina khususnya di daerah ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan